Geng makcik kerepot ^_^

:: apa ada dalam hati ::

" walaupun bibir penuh gelak tawa ,, namun hati ku sepi .. " ... aiyak ... owang hanya akan menilai seseowang daripada luaran nye sahaja ... mungkin aku pom begitu ... itulah kelemahan seorang manusia ... yang hanya menilai seseowang daripada luaran sahaje tanpa mengetahui apa yang tersirat di hati seseowang itu ... kita perlu sedar ,, walaupun seseowang tu kelihatan sangat gembira ,, tersenyum ... tetapi kita tidop tahu apa yang berada di hati nye ... mugkin dia sedang memendam seribu satu kepahitan ... seribu satu masalah ... dia sembunyikan segala kepahitan nye ,, segala masalah nye ,, demi untuk tidak membuatkan owang di sekeliling nya ,, bimbang ,, turut bersedih dengan apa yang dia sedang lalui ... kita sebagai owang yang berada di sekelilingnya perlu berhati-hati dan perlu lebih peka terhadap perasaan owang seperti mereka ... lebih-lebih lagi perasaan owang yang kita sayang ... sudah tentu kita tidak mahu ,, owang yang kita sayang memendam kesedihan nye ,, kepahitan nye ,, masalah nye ,, seowang diri ... kita ingin berkongsi segala-galanya ... susah senang biarlah sama-sama ... owang yang kita sayang ,, tidop semestinya kekasih hati kita ,, mungkin dia jugop sahabat kita ,, keluarga kita ...

cubalah kita jadi seseowang yang lebih perihatin ... tapi jangan terlalu over ... sehinggakan owang akan kata " sibuk je jaga tepi kain owang ,, tepi kain sendiri koyak pun dop perasan ... " .. pendek kata ,, pandai-pandailah kita mengawal sikap kita ... tidop salah untuk mengambil berat ,, untuk mengambil perhatian tentang owang di sekeliling kita ,, tetapi jangan lah sampai hal peribadi nye pun ,, kita masup campur ... kecuali lah,, tuan punya badan yang ingin berkongsi hal peribadi nye dengan kita ...

tapi ,, aku pasti semua owang ingin diri nya di ambil berat ... tetapi ada tahap nye jugop .. terpulang pada owang tu sejauh mana diri nye ingin di ambil berat ...

apa-apa pom ,, kita semua tidop sempurna ... kita hanya manusia biasa ...

5 comments:

fahmi087 said...

erm, tp bg orang yg betul2 rapat dgn kita... selalunya mereka boleh perasan kita tgh menghadapi masalah... walaupun tak cakap and dah sorokkan jauh2 dari mereka...

makcik kerepot said...

hehehe ...
betol2 ...
tp caye x lau nana kata ,,
wlaupun seseowang tu rapat ngn kita ,,kadang2 dia pom dop perasan ...
pengalaman mengajar segala2nye ..
hehehe ..

Lai Qma said...

stuju nan dua2..
haha
tp bt0l kan..
luaran ta mggmbarkn dalaman yg sbnar..hmmm

makcik kerepot said...

hahaha ...
yup ,, memang pom ...
luaran tidop mnggambarkan apa di dalam ..
dalam amat sakit ..
tp luaran masih tersenyum ..
aiyak ...

habibi shm said...

sy xnk pura2 senyum..tp sy nk senyum jer..kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...